Καταρχήν θα ήθελα να εξηγήσω λέγοντας αδέρφια μου, τι εννοώ.

Αδερφός μου είναι ο οποιοσδήποτε μαχητής του καλού.

Σημασία δεν έχουν η θρησκεία και τα πολιτικά πιστεύω διότι κατά την ταπεινή μου άποψη αυτή την στιγμή κανείς δεν κατέχει την απόλυτη αλήθεια.

Αυτό που έχει σημασία είναι μέσα του να υπάρχει φιλαλήθεια, Ειρήνη, δικαιοσύνη, σοφία και πάνω από όλα αγάπη.

Και όταν φανερωθεί η αλήθεια στην γη είμαι σίγουρος ότι σε όποια θρησκεία η πολιτικό χώρο ανήκει αυτός ο άνθρωπος θα την ακολουθήσει.

Οπότε απευθύνομαι αποκλειστικά και μόνο σε αυτούς, Έλληνες και μη .

Τρίτη 22 Μαΐου 2012

Tα χρόνια της ταμπέλας και του ψευτοδιλήμματος

Διλήμματα, ταμπέλες, μίσος.
Δραχμή ή ευρώ, μνημόνιο ή έξοδος από την Ευρώπη,  
ΑΕΚ, Ολυμπιακός, Άρης....,
μεταλάς, ροκάς, ίμο...........,
φασίστας, αναρχικός, δημοκράτης.....,
μουσουλμάνος, βουδιστής, χριστιανός.....,
Ασιάτης, Ευρωπαίος, Αφρικανός.........
Κάθε λαός προσδιορίζεται ανάλογα με την ιστορία του, οι πράξεις του δηλαδή κατά την διάρκεια της ιστορίας του, καθορίζουν και τι λαός είναι. Οι Έλληνες είναι μεγάλος λαός, αυτό λέει η ιστορία τους και όχι μόνο*, είναι μια αλήθεια που την παραδέχονται παγκοσμίως. Κι όμως εδώ, άμα πεις αυτό είσαι εθνικιστής.
Μιλάς για αναδιανομή του πλούτου; ότι οι μετανάστες είναι και αυτοί θύματα, τα χειρότερα μάλιστα, άνθρωποι που έχουν εκμεταλλευτεί τα όνειρά τους για μια καλύτερη ζωή. είσαι κουμουνιστής.
Λες ότι δεν την θέλεις την "δημοκρατία" τους. Είσαι αναρχικός-φασίστας.
Ότι και να πεις, αβίαστα σου βάζουν και μια ανάλογη ταμπελίτσα, σε κατηγοριοποιούν ώστε να έχεις αντίστοιχες "εχθρικές" ταμπελίτσες απέναντί σου, τις οποίες οι ίδιοι έχουν δημιουργήσει και αυτές, και αυτόματα  δημιουργείς εχθρούς. Ποιοι είναι αυτοί οι εχθροί; Εμείς οι ίδιοι μεταξύ μας.
Διαίρει και βασίλευε αγαπητοί.
Τι σχέση έχω  με έναν που η μοναδική του αξία είναι το χρήμα; Που τα πνευματικά του χαρακτηριστικά είναι το εγωισμός το ψέμα η κακοήθεια και το μίσος. Με όλους αυτούς που σε όλη την ιστορία του ανθρώπινου γένους το μόνο που έκαναν ήταν να καταπιέζουν, να χειραγωγούν,  να δημιουργούν έριδες, να μας ποτίζουν μίσος και να σκοτώνουν. ή τι σχέση έχω με κάποιον ο οποίος θέλει να γίνει χαλίφης στη θέση του χαλίφη;
Απολύτως καμία.
Δεν με ενδιαφέρει αν αυτός λέγεται Αεκτζής, Ολυμπιακός, ΠΑΟΚ..., αριστερός, κεντρώος, δεξιός...., μουσουλμάνος,  χριστιανός, βουδιστής.......Ελβετός, Τούρκος..... Έλληνας.
Τελικά ποια είναι τα ουσιαστικά κριτήρια που με ενώνουν και ποια με χωρίζουν με έναν άνθρωπο; θα μου πεις, εσύ σαν χριστιανός πως λες ότι η θρησκεία δεν έχει σημασία; 
Θα απαντήσω με μια ερώτηση. Ποιος έκανε το θέλημα του Κυρίου στην παραβολή του καλού Σαμαρείτη;

"Κάποιος κατέβαινε από την Ιερουσαλήμ στην Ιεριχώ και έπεσε σε ληστές, οι οποίοι αφού τον έγδυσαν και τον τραυμάτισαν, έφυγαν και τον άφησαν μισοπεθαμένο. Κατά σύμπτωση ένας ιερέας κατέβαινε στον δρόμο εκείνον αλλά όταν τον είδε, πέρασε από το απέναντι μέρος. Ομοίως και ένας Λευίτης, όταν έφτασε στο τόπο και τον είδε, πέρασε από το απέναντι μέρος. Ένας όμως Σαμαρείτης, ενώ βάδιζε, έφθασε κοντά του και όταν τον είδε, τον σπλαγχνίστηκε. Τον πλησίασε, έδεσε τα τραύματά του, αφού τα άλειψε με λάδι και κρασί, τον ανέβασε στο δικό του ζώο και τον έφερε σε ένα ξενοδοχείο και τον περιποιήθηκε. Όταν έφυγε, την επόμενη μέρα, έβγαλε δυο δηνάρια και τα έδωσε στον ξενοδόχο και του είπε, "περιποιήσου τον και οτιδήποτε δαπανήσεις επιπλέον, εγώ θα σου το αποδώσω όταν επιστρέψω". Από τους τρεις αυτούς ποιος σου φάνηκε ότι έγινε πλησίον σε εκείνον που έπεσε στους ληστές;" . Εκείνος είπε, "αυτός που του έδειξε ευσπλαγχνία". Και ο Ιησούς του είπε, "πήγαινε και κάνε και συ το ίδιο"
Κατα Λουκα κεφ 10  30-37

Εκεινος που θα κανει το θέλημα του Θεού, αυτός είναι αδερφός μου και αδερφή μου και μητέρα.
Κατά Μαρκο κεφ 3  35

Υπάρχει κάτι πολύ μεγαλύτερο που μας ενώνει  από όλες αυτές τις ταμπελίτσες που μας έχουν βάλει.
O αδερφός μου είναι ο άνθρωπος ο φιλαλήθης, ο δίκαιος, ο ειρηνικός. Αυτός που καταπιέζεται μαζί μου βλέποντας την αδικία, την φτώχεια, τον εξευτελισμό της αξιοπρέπειας, το μίσος να εδρεώνονται στον πλανήτη.

"Μακάριοι οι φτωχοί στο πνεύμα, διότι η βασιλεία των ουρανών είναι δική τους. 
Μακάριοι είναι εκείνοι που πενθούν, διότι αυτοί θα παρηγορηθούν. 
Μακάριοι είναι οι πράοι, διότι αυτοί θα κληρονομήσουν τη γη. 
Μακάριοι είναι εκείνοι, που πεινούν και διψούν την δικαιοσύνη, διότι αυτοί θα χορτάσουν. Μακάριοι οι ελεήμονες, διότι αυτοί θα ελεηθούν. 
Μακάριοι είναι εκείνοι που έχουν καθαρή καρδιά, διότι αυτοί θα δουν τον Θεό. 
Μακάριοι οι ειρηνοποιοί, διότι αυτοί θα ονομαστούν υιοί του Θεού. 
Μακάριοι είναι εκείνοι, που καταδιώκονται χάρη της δικαιοσύνης, διότι η βασιλεία των ουρανών είναι δική τους. 
Μακάριοι θα είστε, όταν θα σας βρίζουν και θα σας καταδιώκουν και θα πουν εναντίον σας κάθε κακό πράγμα, λέγοντας ψέμματα εξαιτίας μου. Να χαίρεστε τότε και να αγαλλιάσθε, διότι η ανταμοιβή σας θα είναι μεγάλη στους ουρανούς. Έτσι καταδίωξαν τους προφήτες, που έζησαν πριν από σας".
Κατά Ματθαιο κεφ 4  3-12

Και θα 'ναι όλοι διδαγμένοι από τον Θεό.
 Κατά Ιωαννη κεφ 6  45. 

Όταν οι εθνικοί που δεν έχουν τον νόμο, εφαρμόζουν της διατάξεις του νόμου εκ φύσεως, τότε, αν και δεν έχουν νόμο, έχουν τον εαυτό τους για νόμο, διότι αποδεικνύουν οτι το έργο που τους ζητάει ο νόμος είναι γραμμένο στις καρδιές τους, συγχρόνως μαρτυρά και η συνείδηση τους, και οι σκέψεις τους μεταξύ τους κατηγορούν ή απολογούνται, όπως θα φανεί την ημέρα, όταν σύμφωνα με το ευαγγέλιο μου, ο Θεός θα κρίνει τα κρυφά των ανθρώπων δια του Ιησού Χριστού. 
 Προς Ρωμαιους κεφ 2  14-16.  

Άνθρωπος που χει μέσα του ΑΓΑΠΗ όχι Μίσος.

Η αγάπη είναι μακρόθυμη, αγαθοποιεί, η αγάπη δεν ειναι ζηλότυπη, η αγάπη δεν καυχιέται, δεν είναι περήφανη, δεν κάνει ασχήμιες δεν ζητάει το συμφέρον της, δεν παροξύνεται, δεν χαίρεται για το κακό, αλλά συγχαίρει στην αλήθεια, όλα τα ανέχεται, όλα τα πιστεύει, ελπίζει για το κάθε τι, υπομένει το κάθε τι. Η αγάπη ποτέ δεν θα παύσει να υπάρχει.
Προς Κορινθιους κεφ 13  4-8

Νομίζουμε οτι βλέπουμε, στην πραγματικότητα όμως είμαστε τυφλοί. Τυφλοί από την πώρωση που υπάρχει στην καρδία μας παρασυρόμενοι από τις ατελείωτες ταμπέλες και από τα ψευτοδιλήμματα** τους, που το μόνο κάνουν είναι να μας χωρίζουν και να μας ποτίζουν μίσος. 
Το πραγματικό δίλημμα είναι: τελικά τι είδους άνθρωποι είμαστε; και  με ποιανού το μέρος; της αλήθειας ή του ψεύδους, της αγάπης ή του μίσους, του φωτός ή του σκότους, του Χριστού ή του διαβόλου;

Όταν δε έρθει ο Υιός του ανθρώπου με όλη του την δόξα και όλοι οι αγγέλοι μαζί του, τότε θα καθήσει στον θρόνο της δόξας του και θα μαζευτούν ενώπιον του όλα τα έθνη και θα χωρίσει τους μεν από τους δε, όπως ο βοσκός χωρίζει τα πρόβατα από τα κατσίκια, και θα τοποθετήσει τα μεν πρόβατα στα δεξιά του, τα δε κατσίκια από τα αριστερά του.
Τότε θα πει ο βασιλέας σε εκείνους που είναι προς τα δεξιά, " ελάτε οι ευλογημένοι του Πατέρα μου, κληρονομήσατε την βασιλεία, η οποία είναι ετοιμασμένη για σας από τον καιρό της δημιουργίας του κόσμου. Διότι πείνασα και μου δώσατε να φάω, δίψασα και με ποτίσατε, ξένος ήμουνα και με πήρατε στο σπίτι, γυμνός ήμουνα και με ντύσετε, αρρώστησα και με επισκεφτήκατε, στην φυλακή ήμουν και ήρθατε σε μένα". 
Τότε θα του αποκριθούν οι δίκαιοι και θα πουν," Κύριε, πότε σε είδαμε να πεινάς και σε θρέψαμε ή να διψάς και σε ποτίσαμε; Πότε σε είδαμε ξένο και σε πήραμε στο σπίτι ή γυμνό και σε ντύσαμε; Πότε σε είδαμε άρρωστο ή φυλακισμένο και ήρθαμε σε σένα;". Ο βασιλιάς θα απαντήσει και θα τους πει," αλήθεια σας λέω, ότι κάνατε σε ένα από τούτους τους ασήμαντους αδερφούς, μου σε εμένα το κάνατε".
Τότε θα πει και σ' εκείνους, που θα είναι προς τα αριστερά," Φύγετε από μένα, καταραμένοι, στην αιώνια φωτιά, που έχει ετοιμαστεί για τον διάβολο και τους αγγέλους του, διότι πείνασα και δεν μου δώσατε να φάω, δίψασα και δεν με ποτίσατε, ξένος ήμουνα και δεν με πήρατε στο σπίτι, γυμνός ήμουν και δεν με ντύσετε, ασθενής ήμουν και φυλακισμένος και δεν με επισκεφτήκατε". 
Τότε θα αποκριθούν και αυτοί και θα πουν," Κύριε, πότε σε είδαμε να πεινάς ή να διψάς και να είσαι ξένος ή γυμνός ή ασθενής ή φυλακισμένος και δεν σε υπηρετήσαμε;". Τότε θα αποκριθεί σε αυτους και θα πει," Αλήθεια σας λέω, ότι δεν κάνατε σε έναν από τους ασήμαντους τούτους, ούτε σε εμένα δεν το κάνατε". Και αυτοί θα μεταβούν σε κόλαση αιώνια, οι δε δίκαιοι σε ζωή αιώνια.
Κατα Ματθαιο κεφ 25  31-46





* Στην  ανάρτηση "Ο εκλεκτός λαός", αναφέρω κάποια από τα σημεία στην Βίβλο που το επιβεβαιώνουν

**Η λογική πλάνη του ψευδούς διλήμματος (γνωστή επίσης και ως ψευδής διχοτόμηση, πλάνη των άκρων, «άσπρο ή μαύρο» σκεπτικό, ψευδής διάζευξη, πλάνη «είτε/είτε» και πλάνη της διακλάδωσης) υφίσταται όταν δημιουργείται η εντύπωση ότι δύο απόψεις, εναλλακτική η μία της άλλης, αποτελούν τις μοναδικές επιλογές, ενώ στην πραγματικότητα υπάρχει τουλάχιστον μία ακόμη επιλογή, η οποία όμως δεν γίνεται γνωστή. Οι δύο εναλλακτικές συχνά αποτελούν τα ακραία σημεία του φάσματος. Αντί των υπεραπλουστεύσεων και των ευσεβών πόθων, είναι καταλληλότερο να γίνει εξέταση ολόκληρου του φάσματος, όπως στην ασαφή λογική.
Η πλάνη του ψευδούς διλήμματος ανάγεται στην κατάχρηση του λογικού τελεστή «Ή». Άλλη κατάχρηση του τελεστή «ή» είναι η πλάνη της ψευδούς επιλογής. Για την κατάχρηση του τελεστή «και», βλέπε Πλάνη Συμφωνίας-πακέτου.
Το ψευδές δίλημμα δεν είναι απαραίτητα καθ' αυτό «δί-λημμα» ή διχοτόμηση, δηλαδή δεν περιορίζεται σε δύο επιλογές. Είναι δυνατόν να περιλαμβάνει τρεις (τριχοτόμηση) ή και περισσότερες, οπότε οι υπόλοιπες άγνωστες επιλογές ίσως παρελήφθησαν από αβλεψία.
  




4 σχόλια:

  1. Μου αρέσει όπως ξεκινάς αυτή την ανάρτηση σε σχέση με την ωραία υποσημείωση για την λογική πλάνη του ψευδούς διλήμματος.Ευρώ ή εξοδος από το μνημόνιο κτλ...Το ζήτημα είναι ότι αυτή η λογική πλάνη εδώ χρησιμοποιείται ρητορικά από κάποιους για να διαμορφώσουν ιδεολογικά κάποιους άλλους ώστε να έχουν οπαδούς ή απλά για να επιτυγχάνουν διαίρεση των μαζών.
    έχει ενδιαφέρον το γεγονός ότι σε αυτόν τον τόπο - μια και κάτι τρέχει με τους έλληνες- γεννήθηκε και η λογική , ο ορθός τρόπος συλλογισμού ούτως ώστε να καταλήγουμε σε βάσιμα και όχι πλανερά συμπεράσματα αλλά και η ρητορική η οποία είναι η επιστήμη της πειθούς κατά κάποιο τρόπο, που μπορεί όμως να γίνει πειθώ για το ψεύδος χρησιμοποιώντας ελκυστικά , συναισθηματικά αλλά πλανερά επιχειρήματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Θέλω επίσης να τονίσω κάτι ενδιαφέρον σε σχέση με τις περικοπές από την Καινή Διαθήκη και ειδικά δύο από αυτές- και αυτές είναι - τις αναφέρω σε αντίστροφη σειρά από ότι υπάρχουν στην ανάρτηση - η περικοπή για τον χωρισμό δικαίων και αδίκων '' ΄οπως χωρίζονται τα αρνιά και τα κατσίκια'' και οι μακαρισμοί.

    Οι ταμπέλες προωθούν ψευδή διλήμματα- δυισμούς, διαχωρισμό των μαζών με βάση πολιτικά,θρησκετικά, ιδεολογικά, φυλετικά η ακόμα και αθλητικά δεδομένα. Εμείς όμως δεν προσχωρούμε σε αυτές τις ταμπέλες- σε αυτούς τους δυισμούς- για να αναζητήσουμε τους φίλους μας στους πράττοντες το δίκαιο και την αλήθεια φτάνοντας τέλος να κριθούμε με βάση ένα δυισμό πάλι, όχι πλανερό αυτή τη φορά αλλά θεμελιώδη, ο οποίος όμως δεν θα αφήσει την κατάσταση ως έχει αλλά θα στείλει τους μη πράττοντες τα κελεύσματα του στην αιώνια κόλαση.

    Η ίδια η Καινή Διαθήκη με το στόμα του αποστόλου Παύλου λέει κάπου ότι δεν υπάρχει Ιουδαίος και Έλληνας, δεν υπάρχει αρσενικό και θηλυκό, δεν υπάρχει δούλος και ελεύθερος, αλλά όλοι εσείς είστε ένας στον Ιησού Χριστό. Δεν συζητούμε πια για τις πλανερές κατηγορίες στην αρχή της ανάρτησης σου- Ολυμπιακούς, κομμουνιστές, βουδιστές κλπ αφού ο Ιησούς Χριστός ακυρώνει και τους πολύ πιο ουσιαστικούς διαχωρισμούς που τους είχε κάνει είτε ο θεϊκός νόμος ( Ιουδαίος - Έλληνας) είτε η ίδια η δημιουργία ( αρσενικό και θηλυκό) είτε η κοινωνία και η ανάγκη που καθόριζε την ανθρώπινη μοίρα ( δούλος- ελέυθερος ). Παρόλα αυτά ο διαχωρισμός υπάρχει - οι άνθρωποι θα διαχωριστούν, σε δικαίους και αδίκους και το κριτήριο που θα τους διαχωρίσει θα είναι παρουσία του ελέους. Η ανάρτηση σου εκεί καταλήγει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Και ένα τρίτο σε σχέση με τους μακαρισμούς. Η περικοπή των κατσικιών και των αρνιών μας παρουσιάζει μια αλήθεια που μπορούμε να την δούμε και στην καθημερινότητα μας σε αυτούς τους πονηρούς καιρούς. Θα δούμε άτομα που θα δείξουν έλεος που θα συντρέξουν και άτομα που θα προσπεράσουν, θα αδιαφορήσουν, ή ακόμα χειρότερα, θα δείξουν μοχθηρία και κακεντρέχεια. Και αυτοί οι άνθρωποι, που η συνείδηση τους τους προτρέπει με καλό τρόπο αλλά και οι αντίθετοι τους υπάρχουν σε όλους τους τόπους, τις ιδεολογίες, τα έθνη. Αλλά οι μακαρισμοί? Σίγουρα ένα από τα πιο υπέροχα κομμάτια που έχουν ειπωθεί από καταβολής κόσμου, και κάτι μου λένε ίσως οι ελεήμονες, ή οι πεινώντες την δικαιοσύνη εφόσον πολλοί γύρω μου αναζητούν να πάψει η αδικία και η κακία. Αλλά οι φτωχοί στο πνεύμα? οι πενθούντες? οι πράοι και οι καθαροί στην καρδιά? οι ειρηνοποιοί? δεν γνωρίζω πολλούς τέτοιους. Καθαρούς στη καρδιά δε μόνο παιδιά γνωρίζω. Πού θα βρούμε αυτούς τους μακάριους για να τους κάνουμε αδέλφια μας?

    Από την άλλη, μάλλον μας ζητείται από εμάς προσωπικά να γίνουμε αυτά τα πράγματα...

    Όπως και να έχει, ωραία η ανάρτησή σου . Περιμένω και άλλα σου κείμενα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητέ GΜΡ ευχαριστώ πολύ για τα σχόλια,
      που συμπληρώνουν τόσο όμορφα την ανάρτηση.

      Διαγραφή

ShareThis